Munkáim
KUVIK az okos doboz - módszertani kézikönyv szülőknek és pedagógusoknak

A könyv alsó tagozatos tanítóknak és 6-10 éves gyermekek szüleinek szól. A matematika és magyar tantárgyak eszközeihez kapcsolódó játékos feladatok főleg első és második osztályos tanulóknak hasznos, az alapozó időszak miatt. Iskolaelőkészítő jelleggel vagy képességfejlesztő eszközként szintén jól használható. A KUVIK dobozhoz készült elméleti és gyakorlati fejezetek segítséget nyújtanak abban, hogy otthoni és iskolai körülmények között hogyan lehet élményközpontúan és hatékonyan tanulni.

Megrendelhető:
http://www.kuvik.hu/megrendeles
és
http://www.wonderteam.hu/index.php/kiadvanyaink-termekeink

„IDE NEKEM AZ OROSZLÁNT IS!” - színházpedagógiai projekt óvodásoknak

A kecskeméti Katona József Színház 2015-ben az „Ide nekem az oroszlánt is!” színháznépszerűsítő programmal az óvodás gyermekeket is megszólította. Az adott évadban műsoron levő két gyermekelőadás köré tervezett foglalkozássorozat két színházi projektet tartalmazott. A két kötet ezt a két programot mutatja be részletesen. Elméleti fejezetei a színházi nevelés óvodapedagógiai hátterét mutatja be, gyakorlati része a projekt havi szakköreinek és színházhoz kapcsolódó belső programjainak leírásáról számol be.

Az első kötet a Mátyás mesék színházi előadásra építve Mátyás király álruhás mondáihoz kapcsolódó foglalkozásokat és eseményeket tartalmaz. A második kötet játékos foglalkozásai Nemes-Nagy Ágnes meséjéből Novák János által írt zenés mesejáték köré épülnek.

Az óvodások egy éves színházi élményjátékának kiadványait a Katona József Színház őrzi.

Elérhető:
http://kecskemetikatona.hu/hu/tamop-3-2-13/ismerteto.html

„IDE NEKEM AZ OROSZLÁNT IS!” - színházpedagógiai projekt kisiskolásoknak

A kecskeméti Katona József Színház 2015-ben az „Ide nekem az oroszlánt is!” színháznépszerűsítő programmal a kisiskolás gyermekeket is megszólította.

Az adott évadban műsoron levő két gyermekelőadás köré tervezett foglalkozássorozat két színházi projektet tartalmazott.
A két kötet ezt a két programot mutatja be részletesen. Elméleti fejezetei a színházi nevelés óvodapedagógiai hátterét mutatja be, a gyakorlati része a projekt havi szakköreinek és színházhoz kapcsolódó belső programjainak leírásáról számol be.

A kisiskolásoknak szóló Mátyás mese, illetve Bors néni előadások megtekintése, a havi szakkörök, és a nyári tábor része volt a projektmunkának. A csoportok saját produkciókkal mutatkoztak be a program végén. A színházi vetélkedő szintén ezt a korosztályt célozta meg.

A programkötet elméleti fejezetei a folyamatolvasáson kívül a dramatikus munka értő nézővé nevelő hatásait is taglalja.

A kisiskolás korosztály egy éves színházi élményprogramjának kiadványait a Katona József Színház őrzi.

Elérhető:
http://kecskemetikatona.hu/hu/tamop-3-2-13/helyszinek.html

„IDE NEKEM AZ OROSZLÁNT IS!” - színházpedagógiai projekt középiskolásoknak

A kecskeméti Katona József Színház 2015-ben az „Ide nekem az oroszlánt is!” színháznépszerűsítő programmal a középiskolásokat is megszólította.

Adott évadban műsoron levő Shakespeare előadás szemléletébe tartozó műelemző és drámajátékos foglalkozások segítették a megértést és szakmai rálátást. A kulisszajárások, a színházban tartott próbák, az egy hetes tábor beinvitálta a fiatalokat a színház mindennapjaiba.

A kötet ezt az egy éves programot mutatja be részletesen. A középiskolás korosztály színházi élményprogramjának kiadványát a Katona József Színház őrzi.

Elérhető:
http://kecskemetikatona.hu/hu/tamop-3-2-13/resztvevok.html

„Hódítsd meg a könyvek birodalmát!” - olvasásnépszerűsítő projekt

A Kecskeméti Főiskola pályázati program keretén belül az óvodás gyermekeket és szüleiket, az általános iskolásokat és a főiskolai hallgatókat szólította korosztályonként megfelelő olvasói programokkal. A cél minden esetben egy-egy könyv ajánlása, a könyvtár és az online könyvtárak, egyéb könyv adatbázisok megismertetése.

A KF Pedagógiai Szakkönyvtára a kisiskolásoknak szóló öt lépcsős játékrendszerrel vonta be olvasói körébe az általános iskolásokat. „Hódítsd meg a könyvek birodalmát!”, hangzott a mottó minden alkalommal.

A kötet azt az öt fázisos módszert mutatja be, amely a könyvvel való játéktól az olvasott könyv folytatásának megírásáig jutatta el a résztvevő gyermekeket.
A módszer remek példája a könytárpedagógia és a drámapedagógia eredményes együttműködésének.

Elérhető:
http://kik.kefo.hu/web/guest/olvasasnepszerusitesi-programok